söndag 27 april 2008

Lördags äventyr

Så var ännu en helg snart över, men den här har gått fortare än nånsin! Kanske just för att jag förlorade fredagen om man vill uttrycka sig så(kom hem 00.30 från Holland).
Igår blev det stallet som vanligt, dock slutade inte lördagen i stallet som vanligt... Jag fick för mig att rida i sommarhagen igår i det snart så gröna gräset, tanken var ju väldigt skön men vad jag inte tänkte på var ju att det går stängsel runt hela hagen, dock inte så helt men det finns där. Så när jag ridit rakt igenom och ville ur hagen för att komma på rätt väg så tänkte att gå över staketet som ligger ner kan väl inte vara så farligt.. Men där fick jag för den tanken, för självklart vart C rädd då vi passerade trådarna på marken och lyckas dra med sig den ena och skrämma sig själv. Jag däremot som står på marken och håller ner plankan på staketet ännu mer och tygeln i andra handen flyger som en liten handske rakt ner i backen (från stående på marken till liggande) och snurrar nått varm i gräset med stängsel runt omkring mig och inser att det var rätt misslyckat! Rädd som jag vart för att C stuckit skyndar jag mig upp och inser i ett försök att springa att mitt ben gör ont, men jag kan gå på det och tänker att det säkert bara blev ett blåmärke på benet. Så fort fram till C för att lugna stackar som stannat en bit bort och står och betar. Lite halvt omskakad red vi lugnt tillbaka till stallet och avslutade dagens korta ritt (20 min). Jag med ett ont ben och skrapad armbåge och C med massa morötter som förlåt för att ha utsatt honom för denna korkade tanke.

Nu sitter jag dock här med ett ont ben, som det inte så någon som helst fara med, dock verkar jag fått en rejäl smäll (vet ej från någon hov eller möjligvis plankan jag stod på) och det värker en del när jag går, fick halta mig fram igår då jag skulle till L på lite mingel. Men jag har nu insett att det där med att försöka passera ett stängsel med ett stort djur inte var någon vidare bra idé och bör undvikas i framtiden!

Inga kommentarer: