tisdag 22 april 2008

Första morgonen - å jag e pigg

Så skönt det är att inte behöva stressa på morgonen. Förvissor är kl bara 20 min över 7 och jag var tvungen att vakna till väckarklockan, men det är ändå härligt att hinna med att kika lite bloggar innan man går. Halv 8 öppnar frukosten så jag sitter här klar och väntar på att kunna kila ner. Rykten säger att matvanorna är lite annorlunda i holland, så under lunch äter man inte varm mat som i sverige, utan man äter smörgås tillsammans. Så det är ingen som har matlåda och ingen som går iväg och köper mat, utan man dukar upp som ett svenskt frukostbord på morgonen, fast till lunch där! Så därför har jag fått rekomendationer att äta en rejäl frukost för att inte hungra ihjäl till middag, mackor sägs väl inte vara det mest mättande i längden, men fungerar väl tillfälligt!

adios amigos

Inga kommentarer: